Jurbarką galima vadinti pirmuoju Lietuvos jūrų uostu

Praėjus metams po nepriklausomos Lietuvos Respublikos paskelbimo, 1919 m. vasario 1 d., Kaune įsikūrė laivininkystės kompanija „Lietuvos garlaivių bendrovė“. Jos laivai turėjo aptarnauti Nemuno ir Kuršių marių pakrantes, Baltijos ir Šiaurės jūros krantus, net pasiekti tolimąją Ameriką. Valdyboje ir tarp dalininkų buvo ne vienas žymus visuomenininkas: Martynas Yčas, Saliamonas Banaitis, Jonas Šliūpas, Vilius Gaigalaitis, Voldemaras Čarneckis, Antanas Alekna, Adomas Prūsas, Tadas Šulcas ir kiti. Pradėjusi sėkmingą veiklą upių laivininkystėje, bendrovė Kylio (Vokietija) laivų statykloje užsakė kelis jūrų laivus.

„Jūratė". Tai vienas pirmųjų laivų, į jūrą išplaukusių su lietuviška trispalve
„Jūratė”. Tai vienas pirmųjų laivų, į jūrą išplaukusių su lietuviška trispalve

Motoriniai burlaiviai „Jūratė“ ir „Kastytis“ 1921 m. kovą atplaukė į Klaipėdą. Jie – pirmieji su lietuviška trispalve į jūrą išplaukę laivai. „Jūratė“ ir „Kastytis“ gabeno krovinius (druską, miltus, anglis ir kt.) tarp Baltijos jūros valstybių.

Dvistiebius laivus (galeasus) „Lietuvos garlaivių bendrovė“ priregistravo Nemuno uoste – Jurbarke. Taigi, Jurbarkas tapo pirmuoju Lietuvos jūrų uostu. Nors turėjo nuleidžiamus stiebus praplaukti po tiltais, pirmieji Lietuvos burlaiviai savo registracijos uosto Jurbarko nepasiekė.

Pagal „Vakarų ekspreso” inf., 2011-08-18, www.ve.lt